fredag, mars 06, 2009

EN FREDAG

Fastän jag var på Systemet igår så blir det inget partaj idag. Fyfan vad jag hatar att handla på systemet! Det är stelt, dyrt och jag hatar "dagens ungdomar super för mycket" attityden man får av personalen. Jaja, vet att jag är bortskämd som f.d malmö bo med en pappa som åker till tyskland flera gånger i månaden.. Vet ni att i tyskland kan man köpa alkohol i varendaste liten affär där de säljer livsmedel, i stora affärer som tyska versioner av ica maxi är alkohol avdelningen större än alla andra. Där finns ALLT i alla storlekar! Boppie köper alltid vodka-bag in box och jag plockar på mig alla vinflaskor jag hittar som har roliga etiketter, sen är det bara att hoppas att det är drickbart också. Att det är typ halva priset jämfört med systemet är inte så jobbigt heller! :)

Hibbs lottar ut ett par blå sjukt heta skor på sin blogg, me want! Har inte köpt fest skor sen i somras (stövletterna räknas inte). Dels för att det bara finns vanliga tråkiga sko affärer i lilla örebro, och min högklackat filosofi om att "billiga skor är fula skor (såvidare de inte är på rea)" inte funkar med snål-csn.

Nu: lax&räkor! Kanske lite vin på det kanske ;)

Inga kommentarer: