tisdag, maj 20, 2008

Fylle samtal med mor

Mamma kom hem lite lagom på pickalurren ikväll, jag hade oturen att befinna mig i köket och blev genast placerad på en stol och bjuden på polska prinskorvar och ett samtal som aldrig ville ta slut.

Ni vet ett sådant samtal när nån pratar loss och man sitter och mmm, jaha, jasså, okej.. av nån anledning från ingenstans fick jag skäll för att det var längesen jag var och lämna blod (trogen blodgivare, plus poäng till mig!) vad säger man då, när hon försöker tvinga med mig och gå och lämnablod med henne imorgon när jag har en anledning till varför absolut inte kan lämna blod på några månader framöver. Men nej, hon slutar inte tjata, jag blev trött och bara sa som det var " jag drog några linor kola ett tag sen och får inte lämna blod" ojoj vilken uppståndelse det blev! Nu tror ni ett jag fick ett antal bitchslapar och "jävlaunge" efter mig. Mamma lyser upp och "oooh hur var det, hur kändes det, tog du det genom näsan" (hon illustruerade även hur man gjorde) och en miljon andra frågor jag inte orka (eller minns) för den delen att svara på. Det är min mor det.

Det roligaste med kokain delen var dom sjuka kråkorna jag pilla fram dagen efter när jag låg och trodde jag skulle dö av ångest eller satt på dass och bajsa ut inälvorna, typ.



Inga kommentarer: