söndag, juni 08, 2008

och jag då?

Igår hamnade jag i (ännu) en dispyt med mamma. Jag vill ha grillfest på midsommar men det får jag inte. Om jag ska ha kompisar hemma får vi sitta på mitt rum. Jag är 21 år gammal och jag och mina friends ska hänga på mitt rum alltså. Jag ska förfan flytta härifrån i augusti behöver inte smygförsöken att försöka kasta ut mig härifrån!
Idag blir jag informerad om att hon och Oliver (min snart 17 åriga lillebror) ska åka på semester tillsammans till Tunisien nästa vecka. JAHA JAG DÅ? VAD FAN FÅR JAG?!
Inget! jo jävligt mycket lung och ro i en vecka. Men då åker jag hellre på semester..faktiskt. Så jävla orättvist, jag har jobbat vaaarje sommar sedan jag var 14 för att spara pengar att göra saker för eftersom hon är så jävla snål, men det är chill eftersom Oliver knappt ens behöver göra sin frukost själv, kan kalla henne för saker man inte säger till sin mamma, har aldrig jobbat 1 minut i sitt liv och han blir medtagen på semester.
Medans jag måste vara så jävla duktig hela tiden och ändå få skit för att jag inte är tillräckligt bra.
Blir sååå lack att jag hade kunnat sparka ännu ett hål i väggen.

Jag vet någon som inte ska få 20 % av min lön igen för att kunna bekosta sin och Olivers jävla semester. Sen så är dom bortresta över midsommar så vem vet vad som händer här....


2 kommentarer:

Anonym sa...

Är man 21 år och jobbar så kan man nog betala sin semester själv, va avundsjuk på sitt syskon lönar sig inte och om man är 17 så är det inte så konstigt att man inte jobbat så mkt=)

Anonym sa...

du verkar rätt omogen för din ålder