tisdag, oktober 21, 2008

REDOVISNINGEN

Jag blir så jävla sur på mig själv. Jävligt sur att jag aldrig lär mig och gör om samma misstag igen och igen och igen hundra gånger. Spenderar dagen med att lära mig grunderna i bokföring, bokslut, resultat och balansräkning, NU sitter jag och lär mig grunderna, hade jag hängt med i "real time" så borde jag kunna hela skiten med periodiserade avskrivningar, 20 och 30 reglen, kontoklasser, skatte trams,löner, omvandling av valuta och massamassa annat som jag inte ens vet vad det heter för att det var så längesen och att jag råkar somna på föreläsningarna när jag blir trött och inte fattar nått.
Men det är 16 dagar kvar till tentan så visst borde jag kunna trycka in två månaders 40 timmar i veckan plugg i skallen, måste bara bli lite mer effektiv.

Inga kommentarer: