söndag, september 21, 2008

BOLLEN



För nästan tre år sen följde jag och boppie med min lillebror Oliver på hans fotbollsträning. Jag är väldigt långt ifrån att vara ett fotbolls fan så istället för att kolla på lekte vi lite på planen brevid. Boppie höll på att visa hur tuff och bra han var på fotboll (vi hade inte varit tillsammans så länge så han var fortfarande lite extra tuff ibland) så han ställde sig och balanserade på en fotboll. Hur simpelt som helst, alltså kunde jag också göra likadant. Så jag satte ena foten på bollen, släppte den andra från marken och efter en tiondels sekund och ett knakande ljud senare låg jag på konstgräset med massa svarta gummi partiklar som hade smugit ner sig i asscraken. Pinsamt men jag skratta lite så var det bra, tills boppie kom och skulle hjälpa mig upp så jag satte ner foten i marken... Efter att ha suttit och STOR bölat i en halvtimme kom mamma tryckte i mig två tramadol och körde oss till akuten, många timmar senare hoppade jag ut men en bruten fotledsgrejj, gipsad och handikappad i sex veckor framåt. Ska tillägga att jag aldrig haft så ont i hela mitt liv, trots att detta var fjärde gången jag kom ut gipsad från ett sjukhus.
Ironiskt nog har mamma täcknat extra försäkring på mig för att det är världens farligaste sport/hobby att rida, så när jag skulle ha hamnat i rullstol efter att ha ramlat av så täcker försäkringen alla kostnader. Sen går jag och leker med en fotboll en gång och skadar mig mer än jag gjort under 14 år på hästryggen, (bortsett från en klen spricka i handleden).

Summanavkardemumman.. idag gick jag på "core med boll", träningspasset gick ut på att man skulle träna bålen genom att på olika sätt balansera på en stor jävla boll. Varje gång jag skulle släppa fötterna/händerna från golvet fick jag panik och trodde jag skulle ramla och bryta nacken, armen eller första bästa tillgängliga kroppsdel som löpte störst risk att landa först på. En halvtimme gav jag det, sen gick jag hem med hjärtklappning och extrem bajsnödighetskänsla.

Inga kommentarer: